Nowa kabina sypialna G w gamie kabin Scania nowej generacji

Kabiny sypialne G20 z trzema wysokościami dachu.

     Duża elastyczność z szerokim wyborem dostępnych schowków oraz akcesoriów.

        Większe bezpieczeństwo podczas snu dzięki Scania Night Lock.

      Ręczna zmiana biegów, wózki napędowe 6x4 i wytrzymały zderzak w pojazdach Scania nowej generacji.

Oferta kabin pojazdów Scania nowej generacji dosłownie rośnie w oczach. Nowa kabina sypialna G jest dostępna w następujących wysokościach: niska, standardowa i wysoka. To dobra wiadomość dla klientów, którzy z powodu masy pojazdu, jego wysokości lub kosztów poszukują kabiny o doskonałej widoczności, zamontowanej na ramie niżej i zapewniającej wygodniejszy dostęp do wnętrza.

Kabina G20 uzupełnia ofertę kabin sypialnych R20 i S20, zaprezentowanych w ubiegłym roku z myślą o transporcie długodystansowym. G20 to rozwiązanie dla klientów, którzy oczekują obszernego wnętrza i wysokiego komfortu pracy. Trzy serie kabin pojazdów Scania nowej generacji tworzą razem gamę, której możliwości specyfikacji i różnorodność nie ma sobie równych na rynku.

Kabinę sypialną G20 prezentujemy jako pierwszą, kabina dzienna pojawi się w dalszej kolejności. Stanowi ona ważne uzupełnienie oferty dla klientów, którzy oczekują niżej położonego wejścia do kabiny. To wielofunkcyjne rozwiązanie, które sprawdzi się przy realizacji różnorodnych zadań. Kabina G jest przydatna w szerokiej gamie zastosowań, a jej aerodynamiczny kształt z pewnością sprawdzi się w transporcie długodystansowym – komentuje Björn Fahlström, Vice President, Product Management, Scania Trucks.

Kabina G20 występuje w trzech wariantach wysokości: niskim, standardowym i wysokim (Highline). W dwóch z nich wysokość sufitu została zwiększona w porównaniu z obecną gamą kabin P/G/R. Niski wariant pozostał bez zmian, na czym skorzystają na przykład klienci przewożący samochody lub używający zabudów, które zajmują przestrzeń nad kabiną. Wewnętrzna wysokość kabiny standardowej została zwiększona o 10 cm, a wersji Highline o 16 cm.

Wnętrza pojazdów Scania nowej generacji zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić optymalny komfort kierowcy. Duża powierzchnia szyb gwarantuje doskonałą widoczność. Pojazdy są ergonomiczne i zostały wykonane z materiałów o wysokiej jakości.

Wnętrza kabin serii R i S pojazdów nowej generacji docenili zarówno klienci, jak i dziennikarze. Wśród najczęściej podkreślanych zalet znalazły się: rozmieszczenie elementów wewnątrz, wysoka jakość, wybór materiałów wykończeniowych, możliwość adaptacji do różnych potrzeb, komfort, a nade wszystko umieszczenie kierowcy w centrum uwagi. Seria G posiada te same cechy.

Niezależnie od szczegółów zamówienia, każdy, kto wybierze kabinę G przekona się, że przewyższa ona jakością obecną generację. Kabina została udoskonalona w każdym aspekcie, ma większą powierzchnię przeszkloną, niżej biegnące krawędzie okien i więcej schowków. Została doskonale zaprojektowana jako całość – komentuje Björn Fahlström.

Elastyczność 

G20, podobnie jak większe kabiny sypialne, może zostać wybrana w kilku różnych wariantach oraz wyposażona w szereg opcji i akcesoriów podnoszących komfort, funkcjonalność i bezpieczeństwo pracy kierowcy. Znacznie rozszerzona została zwłaszcza możliwość przechowywania rzeczy w schowkach. Ma to związek z większą wysokością wnętrza, umożliwiającą umieszczenie obszernych schowków zarówno w przednich, jak i tylnych narożach kabiny, także w wariancie o standardowej wysokości dachu. Kabina G20 mieści również wygodną leżankę, pod którą można ulokować, w różnych konfiguracjach, schowki i lodówkę.

Inżynierowie Scania opracowali także specjalną podstawkę pod tablet, która może być zamocowana na tablicy rozdzielczej. Podstawka jest obrotowa i bardzo stabilna. W kabinie znajduje się również blat, który można umieścić nad tablicą rozdzielczą i z łatwością zdemontować, gdy to konieczne. Warto też wspomnieć o licznych gniazdkach elektrycznych zapewniających energię dodatkowym urządzeniom. Kabina G ma ich co najmniej sześć, w tym dwa 12/24 V i cztery wejścia USB, rozmieszczone w najdogodniejszych miejscach.

Dodatkowym atutem są kieszenie w drzwiach, które podobnie jak w serii R i S mogą pomieścić typowe butelki 1,5 l. Innym przykładem elastyczności i możliwości daleko posuniętej indywidualizacji jest tablica rozdzielcza. Można ją poszerzyć z prawej strony, aby umieścić na niej dodatkowe przełączniki potrzebne np. do sterowania zabudową.

Bezpieczeństwo i komfort

Cenną innowacją w nowych kabinach jest Scania Night Lock, rozwiązanie o dużym znaczeniu dla komfortu kierowcy. To wytrzymały, mechaniczny zamek, który uniemożliwia intruzowi ciche otworzenie drzwi do kabiny, gdy kierowca wypoczywa.

 – Zdajemy sobie sprawę z tego, że odporny na uszkodzenie, mechaniczny zamek,to rozwiązanie, którego poszukują nasi klienci ponieważ zwiększa bezpieczeństwo. Nietrudno wyobrazić sobie, co przeżywa kierowca, który zatrzymuje się nocą na odpoczynek na odludnym parkingu przy autostradzie i jak przydatna jest wówczas solidna bariera, odgradzająca go od otoczenia – mówi Björn Fahlström.

We wnętrzu nowych kabin znajduje się wiele urządzeń i akcesoriów, które mogą uczynić życie kierowcy łatwiejszym. Świetlik dachowy, pełniący funkcję wyjścia bezpieczeństwa jest obecnie większy i może być sterowany ręcznie lub elektronicznie. Inne przykłady, to estetyczny pojemnik na śmieci z wieczkiem oraz szeroka poręcz na tylnej ścianie. Jako opcja jest też dostępna ręcznie sterowana klimatyzacja.

Najważniejszą cechą nowych kabin jest panująca w nich charakterystyczna atmosfera. Niezależnie od tego, czy klient wybierze prostszy czy bardziej ekskluzywny wariant kabiny G, zawsze może spodziewać się kierownicy z przyciskami, nowoczesnej tapicerki, estetycznej kolorystyki oraz widocznej na pierwszy rzut oka wysokiej jakości – dodaje Björn Fahlström.

Ręczne skrzynie biegów

Wraz z poszerzeniem gamy kabin nowej generacji, dostępne będą też ręczne skrzynie biegów. Klienci, którzy zdecydują się na nie, dostrzegą od razu skróconą dźwignię zmiany biegów, ułatwiającą dobór i zmianę przełożenia. Ręczne skrzynie szczególnie cenią kierowcy pracujący w lesie. Chcą mieć pełną kontrolę nad zmianą biegów jadąc po trudnym terenie do miejsca, w którym odbywa się wycinka nawet, jeśli ten sam efekt mogą uzyskać przestawiając zautomatyzowaną skrzynię Scania Opticruise w tryb manualny.

Aby zadowolić leśników oraz tych, którzy oczekują intuicyjnych, wytrzymałych pojazdów o wysokiej dyspozycyjności, równocześnie z nowymi kabinami pojawiają się dwa nowe rozwiązania. Jednym z nich są pojazdy 6x4 z tandemowymi mostami napędowymi. Drugie to nowy, wytrzymały zderzak P40, który może być zamawianydo kabin serii G, R i S.

Solidny zderzak P40 został wysunięty o 40 mm do przodu, dzięki czemu doskonale chroni pojazd. W określonych zastosowaniach zapewnia również wysoki prześwit, co jest szczególnie przydatne, gdy pojazd regularnie pokonuje bezdroża.

 ***